Tips Hilangkan Bau Badan Supaya Disenangi Ramai

Bau badan merupakan pencemaran bau yang sangat tidak disukai oleh sesiapa pun. Betul kan? Sebab tu kita pakai deadoran nak mengelak bau badan dihidu oleh orang sekeliling.

Kalau kita sentiasa berurusan dengan orang luar, nak ke orang memandang serong atau asyik menjeling ke arah kita disebabkan bau badan yang menyebabkan mereka tidak selesa atau migrain kerana kita? Tapi kalau kita kat rumah pun , kena jaga juga tau, tambah tambah kita ni berstatus isteri. Takkan nak suami hidu bau busuk badan kita? Eiii….

Kadang-kadang, kita tidak menyedari bahawa badan kita berbau, sehinggalah ada yang menegur. Jika teguran secara personal, it’s ok lah kan? Takde lah jatuh maruah kita.

Tapi… kalau ditegurnya depan orang ramai, malu dibuatnya. Biasalahkan… adat bermasyarakat, ada yang jenis kepochi, tak jaga air muka orang, macam lah badan dia tak berbau. Huhu…

Biasanya bau yang kurang enak ni datangnya dari bahagian ketiak busuk dan kaki. Puncanya dari proses metabolisme bakteria iaitu corynebacteria. Dalam proses tersebut, bakteria akan memecahkan bahan bahan organik yang terkandung di dalam kulit. Hasilnya ia bertukar menjadi peluh dan lekat pada baju atau kasut. Jika kita tergolong  dalam golongan yang kuat berpeluh, potensinuntuk badan berbau  adalah lebih tinggi.

Pemakanan kita juga boleh  menjadi punca penyebab  bau badan . Bagi wanita pula perubahan hormon dikatakan salah satu punca bau badan terhasil menyebabkan badan berpeluh dan berbau.

Soal kebersihan diri juga tidak boleh dipandang ringan. Bau badan boleh disebabkan oleh Pakaian kita yg kotor, tak mandi… ouch.. janganlah buat macam ni dik oii… Islam kan mementingkan kebersihan. “Kebersihan separuh dari iman”.

So… mama nak kongsi cara nak selesaikan masalah ni…

Antaranya :

★ kerap mandi… see mudahkan? Mandi je pun .. bukannya nak kena keluarkan duit yang banyak. Gunakan sabun anti bakteria yang boleh membunuh kuman dan kembalikan kesegaran badan anda.

★ berhenti guna deodoran . Opss… kenapa kena berhenti? Bukan ke kalau pakai deodoran badan kita takkan berbau? Tips hilangkan bau badan secara moden dan cepatkan.Tak semestinya macam tu..deodoran hanya dapat menutup bau buat sementara sahaja. Dan lebih teruk lagi  deodoran yang wangi bila bercampur dengan peluh boleh mengundang bau yang lebih teruk lagi. If nak guna, cuba dapatkan Yang bebas pewangi.

★Jaga pemakanan sepeti kurangkan makanan pedas dan berempah. Kerana ia menyebabkan tubuh mudah berpeluh. Makanan berminyak, makanan yang diproses juga perlu dielakkan kerana ia tidak baik untuk kesihatan.

Nak tak kalau mama sharekan tips hilangkan bau badan cara alami yang boleh membantu mengurangkan bau badan? Caranya mudah aje , adik kakak, abang boleh gunakan air titisan mawar di dalam bekas mandi. Air mandian ni boleh meninggalkan bau yang harum pada badan.

Atau boleh gosokkan ketiak dan kaki dengan pucuk jambu kerana ia menghilangkan bau yang busuk. Mama juga sering menggunakan limau purut untuk mandian.. bau yang semerbak menjadikan kita segar gitu…

Nak tak kalau mama share cara yang lebih mudah dan lebih ringkas dan menjimatkan masa ? Ďengan pengambilan secara Konsisten Insya Allah , masalah bau badan anda dapat di atasi dan anda pasti menyukainya, sebab dapat bonus yang lain juga.

Alfalfa Complex membantu mengatasi masalah bau badan yang di alami. Fungsi Alfalfa membantu detoksifikasi badan iaitu membantu detok seluruh badan kita. Selain itu ia juga berfungsi untuk mengatasi masalah resdung, membersihakan usus dan kaya denga Vitamin ADEK.

lagi best bulan ni promosi gempak untuk Alfalfa tau,. So boleh dapatkan Alfalfa pada harga yang menjimatkan.

Sms/whatsapp mama untuk maklumat lanjut

0139561249

Atau email je kat mama : mamahusnashoppe@gmail.com

Ok… jumpa lagi dalam next entry ya… assalamualaikum

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge