Tag Archives: penyusuan di bulan ramadhan

Vitamin Paling Feveret Yang Menjadi Pilihan

Assalamualaikum. Ada yang bertanya saya, antara vitamin yang saya consume, mana paling menjadi feveret? termenung saya nak jawab, sebab semua vitamin yang saya ambil adalah feveret saya. serba salah jadinya. Tapi dia nak tahu 1 je, so saya terpaksa pilih antaranya, Oh, hati saya berbelah bagi! So, Energizing Soy Protein menjadi pilihan Sebab?  Sebab ia adalah milkbooster dan membekalkan tenaga

Read more

Vitamin Paling Popular dalam list Vitamin Mamahusnadotcom

  Assalamualaikum,   Ada yang bertanya saya, antara vitamin yang saya consume, mana paling menjadi feveret? termenung saya nak jawab, sebab semua vitamin yang saya ambil adalah feveret saya. serba salah jadinya. Tapi dia nak tahu 1 je, so saya terpaksa pilih antaranya, Oh, hati saya berbelah bagi! So, Energizing Soy Protein menjadi pilihan Sebab? <3 Sebab ia adalah milkbooster

Read more

5 Tips Rangsang Banyakkan Pengeluaran Susu Ibu

5 Tips Rangsang Pengeluaran Susu Ibu

Assalamualaikum dan Salam Ukhuwwah. Menjadi kebimbangan buat ibu yang eksklusif menyusukan bayi dengan susu ibu apabila pengeluaran susu ibu menjadi semakin sikit dan kering. Bila bimbang sudah tentu ibu-ibu akan stress kan? Pengalaman  mama BF kan kakak Insyirah juga macam tu , risau, bimbang soooo stress dan  bila stress susu pun makin takde… petang ni, mama nak kongsikan tips bagaimana

Read more

5 Tips Cairkan Susu Perahan Supaya Susu Tidak Rosak

Assalamualaikum   Membekalkan susu perahan kepada anak-anak kepada pengasuh atau baby sitter bukanlah semudah membekalkan susu formula. Ada cara dan kaedah yang perlu ibu amalkan supaya EBM yang dibekalkan tidak cepat rosak dan masih lagi elok untuk diberikan kepada anak. Mama cuba sampaikan apa yang mama baca di dalam Majalah Pa&Ma , 5 Tips cairkan susu perahan dalam bentuk infographic

Read more

Rahsia Penyusuan di Bulan Ramadhan sudah terbongkar!

Assalamualaikum , Salam 7 Ramadhan untuk semua..   Cepatnya masa berlalu, dah masuk hari ke tuju dalam bulan tarbiyyah nafsiyyah ini, bagaimana puasa semua? Semoga semua yang membaca entry hari ni dapat merebut peluang yang Allah tawarkan sepanjang Ramadhan Kareem ini. Ibu2 yang menyusu, macamana kondisi kalian? Mama 4 hari ni mengalami masalah “susu drops” Ya, sangat menyedihkan dan kesian

Read more