Makan Suplemen Pun Boleh Jatuh Sakit ke?

Assalamualaikum dan salam ukhuwwah,

aik, makan shaklee pun sakit juga? ayat biasa yang kedengaran. Tak kisahlah  suplemen brand apapun.. macam mama, terang-terang amalkan Shaklee kan?

Tapi.

Siapa kita yang menidakkan kuasa Allah? Dia yang berkuasa memberi kesihatan atau kesakitan kepada kita.

Allah uji dan beri sakit untuk hapus dosa dan tanda Allah sayang pada kita. Bila sakit sudah tentu kita kan lebih mengingatiNya, kan?

Kita mampu berusaha untuk mencegah, kan ada pepatah bagitau ” Mencegah lebih baik dari mengubat”.

Sama juga bila amalkan Shaklee, tak semestinya bila dah ambil Shaklee kita takkan jatuh sakit.

Sebenarnya… cuba kita imbas kembali, suatu ketika dulu, zaman kita kecil-kecil dulu, ramai je di kalangan kita makan ikut suka,

ye lah, masa tu mana ada kesedaran macam sekarang, dulu-dulu apa je jenis jajan, cekedis, gula-gula, coklat masuk dalam mulut kita kan?

dan bila meningkat dewasa, kita dah banyak tanggungjawab, busy memanjang, stress dengan kerja, tak cukup tidur dan lain-lain lagi.

tambahan pula, zaman  kita sekarang ni,kita  banyak menggunakan telefon, laptop/komputer, tab .

kalau di bandar, tak lepas dari ancaman pencemaran udara,air, dan bau, kan?

semua ini tak mampu kita elak, nak balik kampung? kampung pun sedang membangun nak menjadi seperti  bandar.

dan, tahu tak? benda-benda ini semua lah yang menyebabkan sel-sel badan kita mudah rosak.

So bila kita sakit, ia jadi indikator kepada kita di mana tempat sakit yang selama ni kita tak tahu pun.

Tapi Alhamdulillah, setakat hari ni, konklusi daripada apa yang telah mama dapat selama consume Shaklee ;

  1. Masalah resdung dan alergik makanan laut sudah semakin berkurangan. That’s mean, mama boleh makan KETAM & seafood tanpa risaukan sakit dalam telinga, gatal-gatal badan atau sakit tekak yang menyebabkan demam 2/3 hari
  2. Masalah cepat penat dan letih selama ini dah semakin berkurangan
  3. Berat badan maintain terutama lepas kelahiran Amierah.

nak oyat juga, sepanjang September dan Oktober, ada promosi Percuma Vitalea yang berharga RM 94.00 kepada sesiapa sahaja yang mendaftar ahli Shaklee

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge