Kenapa Saya Masih Buat Bisnes Ini

 

sabar

Ayah saya dulu keje,
mak saya suri rumah,
kehidupan kami sederhana aje, takde nak bermewah mewah.
adik beradik ramai,
saya anak sulung,
ada 10 adik lagi kat bawah, sekarang semua dah besar-besar.
Part paling suka, zaman kita sekolah dulu, balik rumah kan lapar2 penat dari sekolah.
tapi sebab mak ada kat rumah,
balik terus buka saji, makan tengahari,
petang-petang pula , mak suka buat jeput (jemput malas),
disebabkan ayah suka berkebun pisang
tiap-tiap petang juga mesti goreng pisang.
sampai sekarang, kalau ke mana-mana, wajib beli pisang goreng kegemaran kami sekeluarga,

Tapi….
sayangnya, saya tak dapat nak memasak sepenuhnya untuk anak-anak.
Bekalan makan tengahari kakak Insyirah , bungkus aje di kantin sekolah, cemburu tengok, anak-anak murid lain, mak datang bawakan bekalan untuk anak.
Makan tengahari kami pun, beli aje di kedai, kalau nak masak lepas sekolah, alamaknya makan malam lah jadinya.
So malam dan hujung minggu aje lah waktu nak masak. Tapi kalau penat tahap gaban, beli juga kat luar tu,

Sebab tu, antara impian saya adalah untuk WAHM, moga impian ini makbul, lambat atau cepat,
saya kena lebih berusaha, saya tahu bisnes Shaklee ni mampu memberi dan memenuhi impian saya. Sebab ramai yang dah berjaya.

Tengok aje Mami saya Lyna Noh, Neni saya Norita Idris, mereka lagi sibuk zaman kerja, tapi Mampu lakukanya,

Saya juga Mampu,
CUMA saya perlu lebih berusaha dan lebih kuat berusaha. Usaha Usaha Usaha Usaha Usaha Usaha Usaha Usaha. Usaha.
Tawakkal kepada Allah adalah Nombor 1 .

Allah akan bagi kepada kita setimpal dengan usaha yang kita lakukan.. ( very deep Quote) .
Sedarlah wahai diri.
Siapa yang berimpian macam saya, meh lah kita bergabung jadi satu team untuk menguatkan antara 1 sama lain.
Caiyok Maesarah Ab Rahim
yukenduit!!!!

#tsunamishaklee
#8cellent
#ptsconfession
#inspirasimamahusna
#mamahusnadotcom

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge