Category Archives: Tips Dan Petua

Bagaimana Mengurangkan Kos Rawatan Sakit Lutut Tanpa Perlu Cucuk

Assalamualaikum.   Ramai di kalangan kita yang mengambil langkah untuk mengambil suntikan bagi melegakan masalah sakit lutut kan? Kos untuk setiap kali rawatan juga bukan murah. Malah, terpaksa mengambil suntikan secara berkala dan tentunya ia melibatkan kos kerana satu suntikan belum tentu melegakan sakit lutut anda! Cuba hitung, berapa jumlah yang perlu anda belanjakan untuk setiap kali cucuk gel sakit

Read more

Hidupkan Usrah Di Rumah

Assalamualaikum .   Apa khabar? Hari ni sudah 2 April dan sudah 6 Rejab. Cepatnya masa berlalu kan?   Hari ni mulakan balik usrah setelah lama tak jadi naqibah . Rindunya…… Tapi anak usrah kita umurnya 10 tahun (Kakak Insyirah)  , 7 tahun (abang Naufal) , 2 tahun (adik Amierah) .   Silibus usrah yang pertama adalah daripada Hadith 40.

Read more

5 Pantang Larang Semasa Hamil Yang Perlu Ibu Titikberatkan

5 Pantang Larang Semasa Hamil Yang Perlu Ibu Titikberatkan

Kegembiraan paling indah buat pasangan ialah berita bahawa si isteri hamil. Kehamilan menjadi hadiah paling istimewa buat pasangan suami isteri. Namun dalam kegairahan ibu menerima berita ini, ibu perlu mengetahui kesalahan-kesalahan yang boleh membawa risiko kepada janin hingga menyebabkan keguguran. Sebaiknya pencegahan awal perlu dilakukan. Antara bentuk kesalahan yang biasa dilakukan oleh ibu hamil ialah : #1. Memakai Kasut Tumit

Read more

Jom jadi seperti kakak cantik ni

Assalamualaikum, dah lama takde perkongsian testimoni yang best best kan? so hari ni meh Saya kongsikan testimoni terbaik punya, sape yang ada masalah ni memang sangat direkomenkan. Pengalaman mengandung dengan masalah muka yang hodoh, selulit, ketiak dan leher hitam adalah sesuatu yang sangat menakutkan bagi ibu mengandung. Tapi semua ini pasti akan berakhir dengan pengambilan ESP yang kaya dengan protein.

Read more

Cara Tingkatkan Sistem Imun Tubuh Badan dan Produk Yang Sesuai

tanda bayi penat

Sekarang ni kan, kita mudah terdedah dengan pelbagai jenis penyakit. Kalau tubuh badan kita lemah, mudahlah terjangkit. Paling kena jaga, anak-anak kita. Mereka memerlukan perhatian yang lebih, malah ibu ayah perlu kuatkan ketahanan badan anak-anak. Tambahan, dah  cuti kan? mesti dah rancang nak bercuti ke mana-mana destinasi menarik, Kalau orang di pantai timur pula akan hadapi musim tengkujuh. So, cubalah

Read more

Di Manakah Tempat Yang Sesuai Untuk Ibu Bapa Cium Anak-Anak?

Assalamualaikum , Mencium anak antara tanda kasih sayang yang boleh dizahirkan oleh ibu ayah kepada anak-anak. Terdapat hadis Nabi SAW yang menggalakkan mencium anak-anak. Abu Hurairah r.a berkata : قَبَّلَ النَّبِىّ صلى الله عليه وسلم الْحَسَنَ بْنَ عَلِىٍّ ، وَعِنْدَهُ الأقْرَعُ بْنُ حَابِسٍ التَّمِيمِىُّ جَالِسًا ، فَقَالَ الأقْرَعُ : إِنَّ لِى عَشَرَةً مِنَ الْوَلَدِ مَا قَبَّلْتُ مِنْهُمْ أَحَدًا ، فَنَظَرَ

Read more

Tips Gojes dan Cantik Hanya Dengan Vitamin C

setiap orang nak sihat dan nak cantik malah kalu boleh nak awet muda. macam macam suplemen nak cuba tambah tambah kalau yang mempunyai testimoni gempak gempak, tergoda juga kan. tapi cop! sebelum kawan kawan amalkan suplemen tersebut, adakah kawan kawan buat kaji selidik dulu? bahan yang digunakan tu selamat? Tidak mengandungi bahan kimia terlarang? Atau mempunyai kesan jangka panjang ?

Read more

Tips Pemakanan dan Suplemen Khas Untuk Ibu Menyusu Ganti Puasa Syawal

Assalamualaikum 1) Minum air yang banyak semasa bersahur dan berbuka puasa, supaya ibu tidak mengalami dehidrasi yang boleh membahayakan bayi di dalam kandungan. 2) Mengambil makanan yang memberikan tenaga secara berpanjangan seperti kurma, kerana kurma memberikan tenaga yang berpanjangan. kebiasaannya saya mengambil 3-5 biji setiap kali sahur.. 3)Ibu juga harus mengelak daripada mengambil makanan yang bergula dan manis kerana ia

Read more

5 Tips Kekalkan Berat Badan Ideal Sepanjang Musim Perayaan

detoxs shaklee

Nak Raya Aidil Adha ni sudah tentu terbayang akan daging-daging korban yang banyak di depan mata kan? Kali ni up balik entry berkenaan tips untuk kekalkan berat badan supaya bacaan kolestrol tak naik mendadak. Bahkan maintan aje. Bestkan? 5 Tips untuk Kekalkan Berat Badan Ideal & Paras Kolestrol Maintain 1. Pastikan dah arahkan minda dan emosi untuk jaga nafsu makan.

Read more
1 2 3 13