Monthly Archives: December 2016

Tajamkan Kemahiran Membaca Dan Menulis Anak Dengan Kit Seronok Membaca

Kit Seronok Membaca

Assalamualaikum . Nak anak cepat dan pandai membaca seawal usia tak? Bila dah masuk sekolah, mereka dan boleh membaca dengan lancar. Tentu sebagai ibu ayah kita dah tak risaukan. Hari ni nak share satu Kit yang sangat perlu ibu ayah dapatkan untuk anak-anak. Anak Ksarah, Amierah 2 tahun, sejak ada Kit Seronok Membaca ni, setiap hari minta ulang baca dengan

Read more

Persiapan Persekolahan Anak-Anak

Alhamdulillah, persiapan sekolah anak-anak 85% sudah siap. hanya tunggu baju kakak Insyirah aje yang dalam proses jahitan. Yang lain semua sudah beres. Dalam mengejar persiapan persekolahan anak-anak, bagaimana pula persiapan minda dan jasmani mereka kan? Mesti lakukan sesuatu supaya mereka bersedia untuk memasuki alam persekolahan dua tiga hari lagi. Dengan musim hujan dan persekitaran yang pelbagai nanti, sistem ketahanan Kakak

Read more

Pendapatan Tambahan Bantu Top Up Gaji Bulanan

Assalamualaikum.   Mak ayah dah settle persiapan sekolah anak-anak? Hujung tahun ni , keringlah poket gamaknya.. ­čÖé , samalah dengan kita, persiapan untuk 2 beradik aje pun dah lebih RM 500.00 tapi mujur juga ada bonus Shaklee, boleh top up mana yang terkurang.┬á Persiapan persekolahan untuk anak-anak alhamdulillah dan settle. Sedikit tips untuk para ibu ayah yang masih belum membuat

Read more

Jom jadi seperti kakak cantik ni

Assalamualaikum, dah lama takde perkongsian testimoni yang best best kan? so hari ni meh Saya kongsikan testimoni terbaik punya, sape yang ada masalah ni memang sangat direkomenkan. Pengalaman mengandung dengan masalah muka yang hodoh, selulit, ketiak dan leher hitam adalah sesuatu yang sangat menakutkan bagi ibu mengandung. Tapi semua ini pasti akan berakhir dengan pengambilan ESP yang kaya dengan protein.

Read more

Dengan Modal RM 79 Anda Boleh Memulakan Bisnes Anda Sendiri

Fikirkan apa yang boleh dibuat dengan modal RM79 pada hari ini? Tapi dengan kami, anda boleh bermula. Hari ni kaksarah buka peluang kepada adik kakak , para surirumah atau mereka yang bekerja yang mahu berbisnes tetapi ada masalah kekangan MODAL. DENGAN RM79 , adik kakak dah boleh mula berbisnes. Tanpa perlu : Kedai Stok   Apa yang perlu adalah SMARTPHONE

Read more

3 Tempat Makan Menarik di Machang Kelantan Part 1

Assalamualaikum, Entry kali ni sebagai permulaan untuk kakSarah kongsikan tempat makan yang menarik dan sedap di sekitar daerah Machang, tempat kita lahir tapi membesarnya di daerah lain, bekerja pula di daerah lain. Bila ada senarai ni, senanglah kami nak keluar makan bila balik Machang, kalau tidak blurr aje. Senarai ni hasil rekomen  daripada perkongsian geng-geng FB dalam Group Machang. So,bila

Read more

3 Cara Bekal Masa Depan Anak-Anak Permata Hati

Anak anugerah yang tiada nilai tandingnya. padanya satu Amanah yang perlu dijaga mengasuh, mendidik, tarhib targhib, bergurau senda ilmu kehidupan dalam usrah. tanyalah mana-mana ibu ayah, pasti jawapanya yang meniti dibibir mulut mahukan yang terbaik untuk anak-anak mahukan anak soleh cemerlang dalam kehidupan dunia akhirat cemerlang dalam pelajaran sentiasa mendapat straight’s A. Anak menjadi keutamaan ada yang sanggup WAHM lepaskan

Read more

Kenapa Perlu Berjimat Cermat dan Menabung?

Assalamualaikum Selamat pagi semua. Tinggal beberapa hari lagi kita nak ke tahun 2017, bagaimana perancangan kewangan semua? Sudah bersedia menghadapi kedatangan 2017 dengan sebaik baiknya? Atau masih lagi kabur apa yang perlu dibuat? Berdasarkan situasi ekonomi kita hingga ke saat ini, semua pihak telah menganjurkan supaya kita lebih berjimat cermat dan menggunakan kewangan dengan sebaiknya. Tetapi kenapa perlu berjimat cermat?

Read more

Cerita Tentang Hobi

Hobi awak apa ya? soalan biasa diterima masa kita zaman sekolah dulu kan? masing-masing berebut nak kongsi hobi masing-masing. Zaman kita dulu, hobi paling popular kumpul setem. siap ada album setem lagi kan? Hobi itu maksudnya kegemaran kita. Apa yang kita suka pada waktu lapang. Atau kita mesti selitkan masa untuk melaksanakan hobi kita yang mana ia membantu memberi ketenangan,

Read more

Siapa Saya dalam Tempoh 20 Tahun Akan Datang

Assalamualaikum. tiba-tiba aje kan? ada orang tanya, dalam tempoh 20 tahun akan datang, awak dah tahap mana? Panjang juga fikir, ye lah kita bukan boleh meramal masa depan, tetapi kita ada senjata. ya! Senjatanya doa. Allah dah menetapkan takdir kita, dalam rukun iman kan ada konsep Qadha dan Qadar. Sebagai hambaNya, kita boleh berdoa dan sentiasa bersangka baik dengan Allah.

Read more
1 2